کارشـنـاس ایـنـجـا

بهترین روش شست و شوی خودرو - کارشناس اینجا

بهترین روش شست و شوی خودرو چیست؟

در این مقاله بهترین تکنیک های تمیز کردن خودرو را به شما نشان خواهیم داد. شستن ماشین معمولاً یک فرآیند خسته کننده به نظر می رسد و ما ترجیح می دهیم با ماشین به سمت کارواش برویم، اما اگر خودمان وظیفه تمیز کردن ماشین خود را بر عهده بگیریم، ممکن است در هزینه های خود صرفه جویی کنیم و در عین حال از برخی تاکتیک های عملی نیز استفاده کنیم. با کارشناس اینجا همراه باشید تا خودروی خود را برای مدت زمان طولانی تری تمیز نگه دارید.

تجهیزات مورد نیاز برای نظافت خودرو

برای تمیز کردن خودرو فقط به دو سطل نیاز دارید: یکی حاوی شامپوها و مواد پاک کننده خاص و دیگری فقط حاوی آب و برای شستشو استفاده می شود. به یاد داشته باشید که در هر سطل یک صافی و محافظ قرار دهید تا آلاینده ها را از آب و کف جدا کنید.

بهترین روش شست و شوی خودرو - کارشناس اینجا

 

استفاده از اسفنج

استفاده از اسفنج های مخصوص کارواش؛ آنها برای محافظت از رنگ روی خودرو شما ساخته شده اند. به جای شستن ماشین به صورت دایره ای، اسفنج را به صورت مستقیم روی بدنه بکشید. در طول مراحل تمیز کردن، اسفنج خود را به طور مداوم بشویید تا آن را تمیز نگه دارید و از ورود آلودگی اسفنج به رنگ خودرو جلوگیری کنید.

حوله های نخی یا میکروفیبر

این دستمال‌ها شامل میلیون‌ها الیاف است که به حفظ و از بین بردن هر گونه دود، چربی، کثیفی، مایعات، کثیفی و باکتری کمک می‌کند. این الیاف که هر آنچه را که روی سطوح است جذب می کنند، شامل الیاف نایلونی با بار منفی و الیاف پلی استر با بار مثبت هستند.

محلول های تمیز کننده

استفاده از شیشه پاک کن های تخصصی و حوله های میکروفایبر بهترین روش برای تمیز کردن شیشه های اتومبیل است. برای این کار از دو حوله استفاده کنید – یکی برای شستن شیشه خودرو و دیگری برای پولیش. یکی از پارچه ها باید قبل از استفاده برای تمیز کردن و براق کردن شیشه با محلول تمیز کننده اسپری شود.

بهترین روش شستشوی خودرو

اجازه دهید ابتدا تکرار کنیم که هرگز نباید بدنه خودروی خود را با صابون، مایع ظرفشویی، مایع برف پاک کن و غیره بشویید. برای بدنه خودرو هیچ فرمولی برای این مواد داده نشده است. با استفاده از این مواد بر روی بدن، خطر از بین بردن پوشش مومی که به عنوان محافظ عمل می کند، را تهدید می کند، که باعث تسریع در خراش خودرو شما می شود.

زمان مناسب را برای انجام این کار انتخاب کنید

در حالی که شستن ماشین در بیرون زیر نور خورشید بهترین گزینه به نظر می رسد، گرما بدنه ماشین را بین شستشوها خشک می کند که می تواند لکه های آب را پشت سر بگذارد. کارایی مواد شوینده نیز با گرمای خورشید کاهش می یابد. هنگامی که قصد دارید خودرو خود را در زیر نور خورشید بشویید، به دنبال یک منطقه سایه دار باشید.

از بین بردن دوده و گرد و غبار

کارشناسان این روش را به عنوان یک مرحله مقدماتی قبل از شروع شستشوی اصلی می شناسند. قبل از شروع تمیز کردن خودرو، هدف از این مرحله حذف کامل آلودگی و دوده از رنگ و بدنه است. اگر می توانید، وسیله نقلیه خود را در نزدیکی منبع آب پارک کنید یا از یک شلنگ بلند برای دسترسی به واشر فشار قوی استفاده کنید. فشار آب ناشی از این ماشین ها ممکن است به طور موثرتری نسبت به شلنگ های معمولی کثیفی و دوده را از بدنه خودرو حذف کند.

شستن کامل بدنه ماشین

زمان استفاده از اسفنج و یک سطل آب پس از اعمال فشار آب و انجام تمیز کردن اولیه بدنه خودرو است. استفاده از مواد شوینده در نواحی تمیز خودرو ممکن است به رنگ آسیب برساند زیرا اجزای موجود در این محلول ها برای پاک کردن لکه ها و کثیفی ها از بدنه خودرو هستند. برای تمیز کردن خودرو، شامپوهای تخصصی را با آب گرم و یک اسفنج مخلوط کنید. هنگامی که برای اولین بار بدنه خودرو را با اسفنج و شامپو تمیز می کنید، اکثر کثیفی ها از بین می رود، اما بهتر است از یک محافظ و صافی در سطل خود استفاده کنید تا بتوانید از مواد شوینده و اسفنج خود دوباره استفاده کنید.

برای جلوگیری از مخلوط شدن آلاینده های اجزای مختلف بدنه هنگام شستشوی خودرو، هر یک از اجزا را به صورت جداگانه تمیز کنید و مرحله به مرحله پیش بروید. هر جزء را پس از شستشو به طور کامل در آب تمیز بشویید. به خاطر داشته باشید که اگر آن را کمی مرطوب بگذارید، پس از خشک شدن، قطرات آب روی ماشین شما باقی می ماند. پس از تمیز کردن یک قطعه به این دلیل، حتما مواد شوینده را با آب بشویید.

شست و شوی خودرو - کارشناس اینجا

 

تمیز کردن لاستیک و رینگ

رینگ های یک خودرو جزء ضروری جذابیت زیبایی شناختی آن هستند، اما کاملا کثیف می شوند. برای تمیز کردن آنها از برس مو استفاده کنید. از چرخ‌ها و لاستیک‌های خودرو نیز غافل نشوید، زیرا کثیفی و بی‌توجهی باعث می‌شود سنگ‌ها در دندان‌ها نشسته و باعث آسیب شوند. برای تمیز کردن لاستیک از یک برس پلاستیکی استفاده کنید. پس از تمیز کردن کثیفی، این اجزا را با آب کاملاً بشویید تا از شر مواد شوینده خلاص شوید.

خشک کردن خودرو

خودروی خود را که هنوز خیس است با یک حوله تازه خشک کنید تا هرگونه نشانه ای از قطرات آب از بین برود.

تمیز کردن شیشه خودرو

بعد از بدنه نوبت به تمیز کردن شیشه های ماشین می رسد. مواد شیمیایی پاک کننده مخصوص برای شیشه موجود است، اما لوازم تمیز کننده استاندارد تا زمانی که حاوی سرکه باشند، به خوبی کار می کنند. به یاد داشته باشید هنگام استفاده از پارچه های بدون پرز برای تمیز کردن شیشه، شیشه را از داخل به بیرون پاک کنید. بعد از تمیز کردن شیشه ها مراقب آینه های خودرو باشید.

تمیز کردن محیط داخل خودرو

هنگامی که کارتان با نمای بیرونی خودرو تمام شد، زمان آن فرا رسیده است که روی فضای داخلی تمرکز کنید. برای تمیز کردن تمام گوشه های داخل خودرو، به یک جاروبرقی دستی و لوازم جانبی آن نیاز دارید. برای تمیز کردن کامل‌تر قسمت زیر و اطراف صندلی‌های جلو و عقب، زوایای آن‌ها را تنظیم کنید. جاروبرقی کفپوش خودرو نیز توصیه می شود. اگر جاروبرقی شما ملحقاتی دارد، از آنها برای تمیز کردن گوشه ها و شکاف ها برای جمع آوری بهینه گرد و غبار کابین استفاده کنید. پس از انجام این روش می توانید داشبورد را با پارچه و دستمال بپوشانید. این محصولات بسته به ماهیت خود می توانند روکشی مات یا براق بر روی داشبورد یا سایر سطوح باقی بگذارند. قطعات زیر کاپوت خودرو نیز باید به خوبی نگهداری شوند. یکی از مزیت های آن این است که تعمیرکاران در صورتی می توانند خدمات بهتری را به شما ارائه دهند اگر ببینند موتور شما تا چه حد به خوبی نگهداری می شود. از استفاده از فشار زیاد آب برای شستشوی این ناحیه خودداری کنید زیرا ممکن است به قطعات الکتریکی خودرو شما آسیب برساند. برای تمیز کردن شیلنگ ها و کابل های زیر کاپوت خودرو، از اسپری های سیلیکونی استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی