کارشـنـاس ایـنـجـا

آشنایی با کارشناسی خودرو - کارشناس اینجا

آشنایی با کارشناسی خودرو + تمام مراحل آشنایی خودرو

کارشناسی خودرو و آشنایی با کارشناسی خودرو از اصطلاحاتی است که زمان معاملات خودرو یا زمان تعیین کردن خسارت مشخص خواهد شد. این موضوع در کنار تویض پلاک، انتقال حواله و مبایعه نامه از مرحله های مهم به شمار می رود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین اطلاعات را می توانید در کارشناس اینجا دریافت نمایید تا این که مشاورین ما بهترین خدمات را به شما ارائه نماییم.

نقل و انتقال خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

به شکل کلی برای انجام دادن نقل و انتقال خودرو به ویژه خودروهای دست دوم، باید مراجل زیر را دنبال کنید.

  1. بازدید کردن از خودرو و انجام کارشناسی و قیمت گذاری روی آن
  2. تنظیم قولنامه خودرو برای تعهد به انجام دادن معامله در یک زمان و مکان مشخص
  3. عوض کردن پلاک و نصب نمودن پلاک جدید بر روی خودرو
  4. انتقال سند رسمی خودرو در دفتر اسناد رسمی

پس باید گفت که مرحله اول که قبل از تنظسم مبایعه انجام شود مرحله کارشناسی خودرو می باشد و سبب خواهد شد که با اطمینان بیشتر بتوانید اقدام به امضا کردن قولنامه کنید. در ادامه به موضوع کارشناسی خودرو بیشتر اهمیت خواهیم داد.

راهنمای مطالعه: کارشناسی خودرو دست دوم در کرج

آشنایی با کارشناسی خودرو - کارشناس اینجا

 

آشنایی با کارشناسی خودرو چگونه انجام پذیر است؟

به ساده ترین شکل باید گفت که کاذشناسی خودرو به معنی کشاهده و بررسی کردن دقیق خودرو در ابعاد و اندازه های متفاوت فنی است که هدف آن تایین کردن ارزش واقعی خودرو و قضاوت در زمینه سلامت خودروی شما می باشد.

کارشناسی خودرو بیشتر به بررسی کردن مواردی مثل رنگ بدنه خودرو، قطعات عوض شده، سلامت موتور و جعبه دنده، فرمان، لنت، کیلومتر و سلامت چرخ ها می پردازد و بیشتر با چنین مواردی سر و کار دارد.

کارشناسی خودرو به موارد متقاوتی بستگی دارد  که قصد ما این است که در دااه به شما بهترین اطلاعات را در این زمینه توضیح بدهیم.

کارشناسی خودرو و آشنایی با آن در کجا کاربردی است؟

اگر چه شما ممکن است که گمان کنید کارشناسی خودرو بیشتر در زمان تصادف و تخمین و حدس زدن خسارت کاربردی است اما به شکل کلی باید بگوییم که می توان از کارشناسی خودرو در مورد های زیر هم بهره گیری نمود.

خرید خودروی دست دوم

بیشترین زمانی که از کارشناسی خودرو استفاده می کنید زمانی است که اشخاص قصد خرید و فروش خودرو دست دوم را دارند.

شکی وجود ندارد که در خیلی از مواقع نقص های فنی خودرو را به راحتی نمی توانید تشخیص بدهید این نواقص ممکن است از سمت فروشنده پنهان باشد یا حتی خود فروشنده از آنها خبری نداشته باشد.

شما می توانید از کارشناسی خودرو در چنین اوضاعی استفاده نمایید تا بتوانید خیلی خوب و به راحتی وارد چنین معامله ای شوید.

خرید ماشین صفر

شاید خیلی از افراد بی خبر باشند که کارشناسی خودرو می تواند در خصوص خودروهای صفر هم صادق باشد. خرید کردن ماشین صفر مستقیما از کارخانه وقتی انجام شود به صورت حواله خریداری خواهد شد.

کارشناس خودرو در این موارد باید با دیدن خودروی صفر نتیجه های مهمی را برای خریدار فراهم شود که بفهمد آیا این خودرو دارای مشکل است یا خیر! همین طور بایستی که ایرادات فنی ماشین مانند مشکل بدنه خودرو و بی احتیاطی خودرو را در نظر داشه باشد که این عوامل همگی می توانند در تعیین کردن قیمت خودرو بسیار تاثیرگذار باشند.

حدس زدن خسارت وارد شده به خودرو

از دیگر موارد زمان کارشناسی خودرو وقتی است که تصادفات رانندگی رخ خواهد داد. در چنین اوضاعی تخمین زدن خسارت وارد شده به ماشین شما از اهمیت زیادی برخوردار است. البته فراموش نکنید که شرکت های بیمه با استفاده کردن از کارشناسان رسمی می توانند خسات های وارد شده را ارزیابی نمایند که این عامل خود می تواند عامل مهمی در قیمت گذاری خودروی شما قلمداد شود. بهترین مطالب را در زمینه کارشناسی رایگان خودرو در محل شما را به دست اورید تا بتوانید از بهترین مطالب ما اطلاعات کسب کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

مسئولیت کارشناسی خودرو در ارزیابی خودرو چیست؟

طبق رویه ای که وجود دارد در بیشتر موارد کارشناسی دادگستری با کارشناس بیمه اقدام به کارشناسی خودرو می نمایند، شخص می تواند که به قیمت گذاری ان اعتراض کند و کارشناسی خودرو را به شخص دیگری بسپارد تا این کار انجام شود.

زمانی که کارشناسی خودرو از سمت خریدار با هدف ارزیابی قیمت انجام شود بیشتر طرفین قرارداد با کارشناسی که انجام شده است قرار دادی را تنظیم می کنند تا کار انها در تشخیص ایرادات یا فراموش کاری ها راخت تر شود.

هرگز فراموش نکیند که استفاده از خدمات کارشناسی خودرو باید زیر نظر ضوابط قراردادی باشد که به شکل مشخص تعیین می شود. چنانچه کارشناس در ایفای نقش خودش کوتاهی کند یا خطایی را مرتکب شود شخصی که ضرر دیده است می تواند جبران خسارت کند.

ابعاد حقوقی کارشناسی خودرو در کرج

در این مقاله تمام تلاشمان این بود که نکات فنی و مهمی را در زمینه کارشناسی خودرو به شما ارائه کنیم. باید گفت که تبعاتی که ناشی از کارشناسی نادرست خودرو است موضوع مهمی به شمار می رود که باید همه معامله کنندگان خودرو آن را بدانند.

شما قادر خواهید بود با مطالعه کردن این مقاله بهترین اطلاعات را در زمینه کارشناسی خودرو به دست آورید.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی