کارشـنـاس ایـنـجـا

مزایای خودرو mvm - کارشناس اینجا

همه چیز در مورد خودروی MVM x55

ام وی ام x55 که از سال 2018 در خط مونتاژ مهمانداران خودرو قرار داشت، در ابتدا با وجود مزیت های مختلف چندان محبوبیتی در بازار نداشت. اما از یک طرف تولید رقبای همین سری مانند تیگو 5 و ام وی ام X33 متوقف شده و عرضه نسخه اصلاح شده این خودرو یعنی ام وی ام x55 پرو صفحه جدیدی را باز کرده است و حالا X55 یکی از آنهاست. محصولی محبوب برای مدیران خودرو. برای این منظور، امروز به بررسی مزایا و معایب MVM x55 می پردازیم تا با دقت بیشتری به مزایا و معایب این کراس اوور کامپکت پی ببریم. در ادامه با کارشناس اینجا همراه باشید تا ببینیم آیا در نهایت MVM x55 را خریداری خواهیم کرد یا خیر.

مزایای ماشین mvm x55 چیست؟

ابتدا اجازه دهید نگاهی به مزایای MVM x55 بیندازیم و ببینیم صاحبان خودرو چه دلایلی برای خرید این محصول دارند.

مزیت اول: ظاهر زیبا و اسپرت

ظاهر ام وی ام x55 با المان هایی مانند خطوط عضلانی کاپوت و گلگیرها، گرافیک جالب چراغ های عقب و طراحی جذاب چرخ ها، خریداران جوان را به خود جذب می کند. بنابراین می توان موضوع طراحی ظاهری را یکی از مزیت های ام وی ام x55 دانست.

مزیت دوم: اندازه مناسب برای استفاده روزانه

چند سالی است که کراس اوورها خیابان ها را اشغال کرده اند و افراد زیادی روزانه از این خودروها استفاده می کنند. در این مورد، تقاطع های بزرگ با توجه به افزایش حجم ترافیک در شهرها می توانند چالش برانگیز باشند.

خوشبختانه ام وی ام x55 با وجود کراس اوور بودن این مشکل را ندارد و به لطف ابعاد جمع و جور آن می توان به راحتی در سطح شهر از آن استفاده کرد. در مقایسه نکته جالب این است که این خودرو حدود 18 سانتی متر از پژو پاز که حدود 4 متر و 32 سانتی متر طول دارد کوتاهتر است.

مزیت سوم: گزینه های قابل قبول

گزینه های کامل ترین نسخه MVM x55 (x55 protip IE) شامل استارت بدون کلید، سانروف، کروز کنترل، شارژر تلفن بی سیم، دوربین 360 درجه، چند رسانه ای با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، جعبه خنک کننده، صندلی راننده برقی، روشنایی داخلی است. ، گرمکن صندلی جلو، حالت رانندگی دو حالته، ترمز دستی برقی با عملکرد پارک خودکار، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل استارت در سربالایی، کنترل شیب، 6 ایربگ و …

با این وجود، ما باید MVM x55 را به عنوان برترین خودرو در رده قیمتی خود بدانیم. اگر می خواهید ماشین دست دوم خریداری کنید مقاله تشخیص رنگ خودرو در کرج را مطالعه کنید.

MVM x55

مزیت چهارم: توانایی ورزشی مناسب

ام وی ام x55 از موتور 1.5 لیتری توربو استفاده می کند. نسخه معمولی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) جفت می شود و نسخه پرو نیرو را از طریق گیربکس CVT به محور جلو منتقل می کند.

موتور ام وی ام x55

خوشبختانه موتور فوق به خوبی با هر دو گیربکس هماهنگ شده و به خوبی با MVM x55 که کمی کمتر از 1.5 تن وزن دارد، کنار می آید. بنابراین تحرک مناسب یکی از مزیت های ام وی ام x55 خواهد بود.

مزیت 5: خدمات پس از فروش عالی

شرکت مادره خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشورمان شناخته می شود و دارای شبکه نمایندگی گسترده در سراسر ایران می باشد. بنابراین کاربران MVM x55 با ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور آسوده خاطر خواهند بود.

علاوه بر این، شباهت های فنی MVM x55 با بسیاری از محصولات دیگر Che Guanjia مشکل تامین قطعات فنی را آسان می کند.

معایب MVM x55 چیست؟

اکنون زمان آن رسیده است که به کاستی ها و نقاط ضعف MVM x55 نگاهی بیندازیم.

اولین عیب: صندوق کوچک این ماشین

در حالی که طول نسبتا کوتاه ام وی ام x55 استفاده از خودرو را در شهر آسان می کند، طرف دیگر مشکل صندوق عقب کوچک این کراس اوور است. اگرچه بسیاری از خودروهای هم کلاس دارای حجم صندوق عقب بیش از 500 لیتر هستند، اما می توان صندوق عقب 370 لیتری را یکی از کاستی های MVM x55 دانست.

عیب 2: میزان استهلاک بالای گیربکس دوکلاچه

نسخه معمولی MVM x55 دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه است. این گیربکس سریع تعویض می شود اما چون از نوع خشک دوکلاچه است به سبک رانندگی ما ایرانی ها نمی خورد و در ترافیک خیلی زود داغ می شود.

می توان رفتار این گیربکس را یکی از مهم ترین مسائل مربوط به mvm x55 دانست. اگر می خواهید بدانید خودرو هیبریدی چیست بهتر است مقاله آن را بخوانید.

عیب سوم: سیستم تعلیق نسبتاً خشک است

یکی دیگر از نقاط ضعف MVM x55 سیستم تعلیق نسبتاً خشک و صدای تق تق است که از جاده به کابین منتقل می شود.

دلیل آن را از ساختار سیستم تعلیق این خودرو می توان دریافت. زیرا شرکت مادر (چری) برخلاف برخی از محصولات دیگر مانند تیگو 7 پرو، از سیستم تعلیق چند پیوندی عقب در MVM x55 استفاده نمی‌کند، در عوض گزینه پرتو پیچشی ارزان‌تری را انتخاب می‌کند.

عیب شماره 4: طراحی داخلی غیر ارگونومیک و نه چندان جذاب

به عنوان آخرین نکته در مورد کاستی های ام وی ام x55 باید به سبک طراحی داخلی این خودرو اشاره کرد. ام وی ام x55 سبک داشبورد متفاوتی دارد، اما اگرچه دریچه های هوا طراحی کاملا نامتقارن دارند، اما چندان جذاب و محبوب نیستند.

در عین حال، از نظر ارگونومی می توان ایراداتی مانند محل قرارگیری مانیتور و وضوح آن یا قرار دادن دکمه راه اندازی روی داشبورد MVM x55 Pro را معرفی کرد.

کابین ام وی ام x55

به همین دلایل، چری تصمیم گرفت این پنل ابزار را در نسخه فیس لیفت شده (x55 Pro) به طور کامل کنار بگذارد و در عوض از پنل ابزاری مشابه تیگو 7 پرو استفاده کند.

خودروی mvmx55

 

مزایا و معایب MVM x55 Pro چیست؟

در مورد مزایا و معایب ام وی ام x55 پرو باید بگم که چری کار بسیار هوشمندانه ای انجام داده است.این نسخه در مقایسه با نسخه معمولی بدیهی است که مزایا را تقویت و معایب را کم رنگ می کند.

MVM x55 Pro از نظر ظاهری به روز شده است و نسبت به نسخه معمولی گزینه های بیشتری دارد. این بدان معناست که مزایای MVM x55 در این نسخه افزایش یافته است.

علاوه بر این، با جایگزینی گیربکس دوکلاچه نسخه معمولی با مدل CVT و استفاده از داشبورد تیگو 7 پرو، دیگر دو نقص نسخه معمولی ام وی ام x55 در نسخه پرو وجود ندارد.

بنابراین، لیست مزایای نسخه پرو دقیقاً مشابه نسخه معمولی خواهد بود، اما معایب MVM x55 Pro فقط شامل دو مورد صندوق عقب کوچکتر و سیستم تعلیق نسبتاً خشک است.

برای آشنایی بیشتر با کاستی های MVM x55 توصیه می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید:

در کل آیا بهتر است BMW x55 را بخریم؟

ما لیستی از مزایا و معایب MVM x55 را دیده‌ایم، اکنون وقت آن است که در مورد ارزش خرید نهایی این خودرو صحبت کنیم. اگر نسخه معمولی ام وی ام x55 را استاندارد در نظر بگیریم به دلیل محدودیت عرضه و سختی مونتاژ گیربکس نمی توانیم ارزش خرید بالایی به آن بدهیم.

اما وضعیت ام وی ام x55 پرو متفاوت است، این نسخه با ضریب استهلاک پایین، ظاهر نسبتا به روز، آپشن های کامل با همان قیمت و کابین زیبا، ارزش خرید را دارد. بنابراین، اگر به دنبال یک کراس اوور کامپکت مدرن، جوان، اما نه خیلی گران هستید، از خرید MVM x55 Pro پشیمان نخواهید شد.

نظرات

  • بهرام
    7 مهر 1402
    بهرام
    7 مهر 1402

    قیمتش،بالا است و ارزش خرید ندارد

  • محمد
    26 مهر 1402
    محمد
    26 مهر 1402

    یک ماه خریدم.
    یکمی بهتر از چیزی که انتظار داشتم هست.
    امیدوارم در بلند مدت اذیتم نکنه.
    بنزین هم فقط سوپر بزنید به نظرم تا عیب پیدا نکنه

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی