کارشـنـاس ایـنـجـا

روکش صندلی خودرو - کارشناس اینجا

نحوه تمیز کردن روکش صندلی چرم خودرو

همان گونه که اطلاع دارید رنگ بدنه از ارزش خودروی شما کم می کند، صندلی های چرمی کهنه و به درد نخور از ارزش خودری شما کم می کند. چرم مثل پوست بدن به خاطر قرار گرفتن در نور خورشید و به سبب نگهداری نادرست و نامرتبط می تواند خشک و شکننده شود. پس باید از صندلی های چرمی ماشین مراقبت نماییم تا اینکه اتفاقی برای آنها نیفتد و همیشه سالم بماند. نحوه تمیز کردن صندلی چرم خودرو و نکاتی در مورد نگهداری و طریقه نگهداری ان را به شما شرح و توضیح داده ایم.

جلوگیری از آسیب دیدن و کثیفی روکش صندلی خودرو

شما در ابتدا باید بدانید که چه چیزی سبب کثیف شدن روکش چرمی خواهد شد. مهم ترین جیزی که باید به یاد بسپارید در موادر زیر خلاصه خواهد شد:

  • خوردنی و نوشیدنی:

از ریختن مواد غذایی در خودرو و ماشین در روکش صندلی چرم جلوگیری و خودداری کنید. به ویژه در زمانی که مواد اسیدی مانند قهوه بر روی ورقه ریخته شود به همین علت است که طریقه تمیز کردن روکش صندلی خودرو مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می رود.

  • گرما و نور خورشید

گرمای زیاد و اشعه نور حورشید می تواند به روکش چرمی شما آسیب زیادی برساند و سبب شود که روکش صندلی خودروی شما با مشکل رو به رو شود. چرم طبیعی به صورت خودکار تبخیر می شود و خیلی سخت خشک خواهد شد. نور خورشید سبب ناپدید شدن چرم به ویژه چرم آنیلین و نیمه آنیلین خواهد شد.

قرار گرفتن مداوم و همیشکی در معرض نور خورشید قادر است که فرانید پوشش را کاهش دهد. روکش صندلی که تیره است می تواند گرمای بیشتری را به خودش جذب نماید و آسیب پذیری آن هم بیشتر است. چگونگی تمیز کردن ان و مراقبت از آن در برابر نور خورشید خیلی مسئله مهمی می تواند باشد.

برای مراقبت کردن از صندلی های چرمی خودروقادر خواهید بود ک ه از چادر ماشین هم استفاده نمایید. این چادر ها قادر خواهند بود که از وارد شدن نور خورشید به داخل صندلی ها در زمان پارک کردن خودرو جلوگیری نمایند. گزینه دیگری که می توانید از ان استفاده نمایید به کار بردن ضد افتاب خودرو می باشد.

راهنمای مطالعه: کارشناسی رنگ خودرو در کرج

نحوه تمیز کردن روکش صندلی خودرو - کارشناس اینجا

مراحل تمیز کردن صندلی چرمی خودرو

برای جلوگیری کردن از جمع شدن باکتری ها و آسیب رساندن به روکش خودرو بایستی با دقت و با تمیز کننده هایی که موجود است این کار را انجام دهید و از پیش بگیرید. مراحل تمیز کردن صندلی چرمی خودرو شامل موارد زیر است؛

  • جارو کردن خودرو

برای تمیز نمودن داخل خودرو قادر خواهید بود که از جاروبرقی یا گردگیر یا همین طور برس نرم استفاده نمایید. باید این کار را به رامی و با حوصله انجام بدهید. جارو کردن صندلی های چرمی سبب می شود که گرد و غبارها و زباله ها پاک شود و از بین برود.

  • تمیز کردن مخصوص چرم خودرو

با استفاده از یک پارچه مقداری پاک کننده را روی سطح چرمی بمالید. از پارچه میکروفیبر می توانید برای تمیز کردن گرد و غبار و ره های باقی مانده از تمیز کردن استفاده نمود. اگر از پاک کننده مناسبی استفاده نمایید هیچ گونه تغییر رنگی روی صندلی خود احساس نخواهید کرد.

  • استفاده از نرم کننده

طریقه تمیز کردن صندلی چرمی خودرو با استفاده از نرم کننده را می دانید؟ بعد از تمیز کردن صندلی خودرو بایستی که از نرم کننده و محافظ چرم استفاده کنید. نرم شدن چرم سبب انعطاف پذیری و طول عمر آن خواهد شد. تلاش کنید که از نرم کننده پارچه با کیفیت بالا استفاده نمایید که دارای پارافین و سیلیکون هم نباشد. این مواد قادر خواهند بود که به صندلی های چرمی خودرو اسیب بزند و رنگ آن را هم تغییر دهد.

علت خرابی کلاج خودرو و بهترین مطالب در این زمینه را می توانید در مقاله ما بخوانید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه بتوانید کسب نمایید.

تمیز نمودن روکش صندلی چرم در منزل

افزون بر پاک کننده های موجود در بازار می توانید روکش صندلی چرم خودرو را با استاده از مواد معمولی در بازار تمیز نمایید. در ادامه در تلاشیم که شما را با این مواد و نحوه تمیز کردن صندلی چرمی خودرو آشنا سازیم.

  1. مایع ظرفشویی

در یک سطل آب گرم و مایع ظرفشویی را مخلوط نمایید. جوله را با این محلول مرطوب کنید و سطح روکش را پاک نمایید. سپس روکش را با دستمال مرطوب دیگه پاک کنید و با حوله به صورت کامل ان را خشک نمایید.

  1. استفاده از خمیر دندان

با یک مسواک نرم خمیر دندان را در ناحیه های کثیف و لکه دار بمالید. زمانی که کارتان به اتمام رسید ناحیه مورد نظر را می توانید با دستمال تمیز پاک نمایید.

  1. آب لیمو و کرم تارتار

ویژگ این ترکیب این است که خاصیت سفیدکنندگی دارد و فقط روی چرم روشن باید از آن استفاده کرد. شما باید مقدار مساوی اب ایمو و کرم تارتار را با هم قاتی کنید تا اینکه خمیری از ان به دست اید. خمیری که از این کار حاصل می شود را به محل کثیف بمالید و نیم ساعت بگذارید باقی بمونه. خمیر را با کمک گرفتن از یک اسفنج تمیز کنید.

  1. جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن لکه های چربی روغن کاربردی و مفید است. جوش شیرین را در محل مودر نظر بپاشید و با دستمال ان را بمالید. اجازه دهید که یک شب بماند تا چربی ها جذب شود. سپس می توانید با استفاده از دستمال نرم ان را پاک کنید. از یک دستمال مرطوب استفاده کنید تا بقیه و باقی مانده آن را بردارید و محل مورد نظر را با حوله خشک نمایید.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی