کارشـنـاس ایـنـجـا

قلم تشخیص رنگ خودرو - کارشناس اینجا

قلم کارشناسی خودرو چیست؟

قلم تشخیص رنگ خودرو یا مداد تشخیص رنگ خودرو که برای تشخیص و ارزیابی رنگ استفاده می شود، یکی از حساس ترین و پرکاربردترین تجهیزات در بازرسی خودرو است. در این مقاله سعی بر آن داریم تا بر مهترین ویژگی های و خصوصیات این قلم اشاره کنیم، پس تا انتهای این مطلب با کارشناس اینجا همراه باشید.

انواع قلم های کارشناسی رنگ خودرو

که باید بدانید! قلم کارشناسی رنگ خودرو انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی بسیار مهمی دارند که باید از آن آگاه باشید و در هنگام خرید این محصول باید به طول و تعداد عددهای درج شده روی آن توجه کنید. هر چه اندازه قلم شما طولانی تر باشد، اعداد آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود و این باعث می شود که دقت قلم شما افزایش یابد و همچنین این موضوع به شما در تشخیص رنگ ماشین را کمک خواهد کرد.
تشخیص رنگ خودرو و کاربرد آن رنگ خودرو یکی از تست هایی است که پاسخ آن برای اکثر افراد بسیار ضروری است. چرا که متخصصان خودرو می توانند آن را به راحتی آنالیز کنند و از میزان کیفیت آن برخودار شوند،که آیا ماشین رنگ شده است یا خیر؟ اگر خودرو رنگ شده باشد، نشانه تصادف است و خودروهای رنگ شده معمولاً قیمت به مراتب کمتری در زمان خرید و یا فروش دارند.
آگاه بودن از رنگ خودرو و رنگ نشدن آن قبل از خرید به عنوان یکی از مهمترین موارد در هنگام خرید خودرو محسوب می شود. این تست بر روی خودروها در سراسر جهان انجام می شود. روش ها و دستگاه های مختلفی برای تشخیص رنگ خودرو وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

قلم تشخیص رنگ خودرو - کارشناس اینجا

تکنیک های موثر برای تشخیص رنگ خودرو

تشخیص رنگ خودرو با چشم و توجه به بدنه آن، لمس بدنه خودرو و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو مانند قلم تشخیص رنگ که در ادامه به بررسی روند این موضوع خواهیم پرداخت.
قضاوت رنگ خودرو به صورت بصری و بررسی دقیق بدنه تشخیص رنگ خودرو به روش چشمی یکی از پرطرفدارترین و چالش برانگیزترین تکنیک هاست. در حین استفاده از این استراتژی باید به حواس پنجگانه و بینایی خود تکیه کنید. حتی اگر کار بسیار چالش برانگیز باشد، اگر کسی دانش و تخصص لازم را داشته باشد، ممکن است به راحتی و به راحتی انجام شود.

برای آسان شدن این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. یک عکس از فاصله دور از وسیله نقلیه خود بگیرید.
  2.  به نحوه تغییر رنگ بدنه خودرو در نواحی مختلف دقت کنید.
  3. به جاماندن سنباده دقت کنید که باعث می شود رنگ برخی از اجزای بدنه کم رنگ تر به نظر برسد.
  4. پخش شدن رنگ در جایی که نباید به ظاهر دیده شود.

راهنمای مطالعه: علت خرابی کلاج خودرو

قلم کارشناسی رنگ خودرو - کارشناس اینجا

 

قلم تشخیص رنگ خودرو چیست؟

  • بهتر است توجه داشته باشید که وقتی خودرویی از کارخانه خارج می شود، بدنه آن فلزی است و به راحتی می توانید انعکاس تصاویر را در آن مشاهده کنید. اما اگر بدنه رنگ آمیزی شده باشد، تصویر منعکس نمی شود و به تدریج مات به نظر می رسد.
  • وجود خوردگی و یا رنگ پردیگی در بدنه خودرو یکی دیگر از راهای بررسی رنگ ماشین است.
  •   رنگ آمیزی بی کیفیت خودرو

بهتر است با عبارت “پوست پرتغالی” آشنا شوید که به خودروی رنگ آمیزی شده و چیزهای کوچکی که به بدنه آن چسبانده شده تا نشان دهد خودرو رنگ شده است، اشاره دارد.

نحوه تشخیص رنگ شدگی بدنه با دست کشیدن روی سطح ماشین یک فرد برای استفاده از این روش نیز باید دارای تجربه کافی باشد. چرا که حس لامسه در اینجا یک ویژگی بسیار مهم است و در نحوه تشخیص رنگ و بررسی اجزای مختلف خودرو بسیار کمک رسان است. اگر یک قسمت صاف و صیقلی و نیمه دیگر زبر باشد، متوجه خواهید شد که ناحیه زبرتر رنگ شده است.

زیرا برای از بین بردن جای زبری آن از سنباده استفاده شده است. ابزارها و دستگاه های تشخیص رنگ شدگی ماشین همانطور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم، دستگاه های متفاوتی برای تشخیص دادن رنگ خودرو وجود دارد، که در کل به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

دسته اول

دستگاه هایی که به آن الکومترها گفته می شود و یکی از ساده ترین دستگاه های تشخیص رنگ ماشین هستند، این مدل برای تشخیص رنگ هایی که تر و یا به صورت کامل خشک نشده اند مورد استفاده قرار می گیرد.

دسته دوم

دستگاه هایی که تشخیص رنگی که به صورت مغناطیسی هستند و در این دستگاه های به کمک ایجاد یک میدان مغناطیسی و استفاده از یک آهنربای ساده به راحتی میزان رنگ شدگی خودرو مشخص خواهد شد. قلم های کارشناسی خودرو هم در این دسته بندی جای خواهند گرفت.

دسته سوم

این دسته که یکی از روش های حرفه ای است و به آن ضخامت سنج بدنه خودرو می گویند. در صورتی که بتوانید میزان استانداردهای ضخامت رنگ خودرو را بدانید، می توانید از این دستگاه و یا روش بهره ببرید. چرا که این روش یکی از ساده ترین روش های به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای گروه کارشناس اینجا  محفوظ است – از 1397 تهران ، نواب ، برج های شهاب دو ، کارشناسی خودرو اینجا
درخـواست سریع کارشناسی